Monday, March 16, 2009

Kehidupan Hari Ahad Gua Mula Menjurus Ke Arah Gaya Hidup Yang Haram Tak Produktif. Kalu Menteri Kesihatan Tahu Gua Syak Buleh Kena Saman Ni.

Pagi semalam pagi ahad. Tapi selaku rakyat malaysia yang mengamalkan gaya hidup sihat dan produktif gua dah bangun seawal jam 6.30 pagi lagi. Masa tu ayam kat taman gua tak bangun lagi. Gua heran juga ayam zaman sekarang, tak buleh buat jam loceng macam dulu² langsung. Ntah mende yang dia makan, kadang² tuh pukul 10 pagi baru nak berkokok. Malas nak bangun mengalahkan gua! Kalu gua zaman kecik² dulu, pukul 5.30 persatuan ayam² dah siap sedia berkokok. Dia punya kokokan tu pun sedap² mendengar.

Lepas mandi gua pun bersiap dengan dressing sukan kotemperori mengorat. Gua pergi 'jogging'. Peh! tak sia² gua pergi 'jogging' pagi ni. Sudah la badan sihat. Mata gua pun sihat. Ramai juga gadis² maktab perguruan berdekatan tu jogging sama. Kena pula pagi ahad memang ada acara aerobik. heh!

Jogging gua sudah, gua balik rumah terus 'on' TV sambil pekena nasi lemak. Memang 'steady' kalu tengok TV sambil makan nasi ni. Duduk bersila posisi ngam depan TV. Kat belah kiri gua letak segelas vico '3 in 1'. Kena letak belah kiri sebab gua makan dengan tangan kanan. Kalu nak minum senang, up saja gelas dengan tangan kiri. Takkan gua nak up pakai tangan kanan, nanti bersepah pulak sambal nasi lemak tadi melekat kat gelas. Tak ke huduh tu. Tapi scene ni gua buat kat rumah sewa saja. Kalu kat kampung memang tak buleh. Buat kalu, secara automatik gua jadi hadir ke ceramah perdana hal ehwal semasa.

Lepas pekena nasi lemak sambil menTV, tiba² gua rasa macam TV ada banyak. Aaaah.. cilakak! makin banyak pula. Cerita kartun Jakie Chan adventure tu dia jadi semacam kabur. Pehtu. Pap! gelap terus. Gua tido. Gua bangun ngam cerita Ultraman Max bermula. Alaa.. lepas berita terkini yang pukul 11.30 tuh la. Lepas Ultraman Max ada Bang bang Boom. Pehtu Melodi sampai jam 1.30 petang. Gua sambung tengok pula Buletin 1.30. Berita memang gua tak buleh 'miss'.

Pukul 2 pula ada nona. Gua jadi terlayan. Ntah apa santau Nona kasi. Gua jadi 'into' pula nak tengok. Sedap juga Nona weh! Sekali sekala pekena. Cilakak! pukul 3 baru gua pergi cari lunch!

Memang macam celaka! Hari ahad gua makin menjurus ke arah kehidupan depan TV. Takda sorang pun makwe sms ajak tengok wayang!

******

Gua baru start motor Yamaha R1 berkuasa rendah, tiba² gua kesan satu tinggalan sejarah. Babi! motor gua kena kencing dengan kucing jiran sebelah!

Nak bela serigala kena ada lesen Jabatan Perhilitan tak?

13 comments:

mrblind said...

apa gila lu nak bela serigala..lu nak bagi makan apa nanti..

Faridz Yunus said...

lu bela tikus mondok tu..kucing pun takut..hahaha

xfyfax said...

lu bela kuda sudehh, lu boleh gerak mana lu nk g wehh
haha
;D

miSz.haNie said...

bela serigala...?
pastu suh dia kokak kucing jiran seblah..
gitu?

hahaha

cikin said...

serigala susah nak dapat. lu try bela harimau sekor. hahahaa.

antusabun said...

Tak payah lu tanya. Kalau tak lama dah gua bela

HazirahMahadzir said...

hah!
ooo..lu time ceting kemain kutuk lagi gua tk produktif..lu pun sama sj!
ahaha~

@t00neY r00neY® said...

kucing...
xyah samak..
bukan babi..
wa igt babi tadi..

John Iverson said...

Haha... bro bela ular sawa je... pastu bg ular tu makan... serigala payah sbb kena samak

joE said...

hahaha...
apsal gua dah rasa jadual harian lu sm mcm gua je...cume gua punya jadual start dgn lu punya aktiviti makan nasik lemak...

PenagihAyamGoreng said...

ko lilit ulau barang sekor dua kt motor tu....tak pasan sangat.....kucing pun takut.....

nuyuljana said...

ha ha..
aku pun benci kucing jiran aku!
pe kate ko gunting jew buah kucing tu!
ko rase zalim x?

*devilish*

~ujicham~ said...

lu kasi kucing tu kat org mnyanmar, buat lauk. setel.