Friday, March 13, 2009

Teka Teki 'Special' Dari Gua. Betul Kalu, Habuan Terbaik Dari Ladang Menanti

Pada suatu malam nan dulu² gua bersama rakan² gua terdiri daripada Lipi, Nami dan Ise pergi memancing kat sungai. Sungai tak sungai sangat, dia berat ke tali air saja. Ikan kat sungai ni memang buleh tahan kepelbagaian sepsis. Ada keli, talapia, haruan. Ada sesetengah kes tu, labi² pun buleh sangkut kat kail. Tapi sungai ni lu jangan buat main. Dulu gua pernah dengar Pak Da Li kabor dia nampak buaya tengah lepak kat tebing. Besau juga katanya. Ntah betul ke tidak, silap² Pak Da Li chong orang kampung sebab dia nak memancing sorang kat situ.

ketika dalam perjalanan memancing gua ternampak 3 kereta kuda yg bergerak atas sungai. Kereta kuda pertama dan kedua ditarik oleh dua ekor lembu, kereta kuda ketiga ditarik oleh 5 ekor ayam mengatasi kereta² yang ditarik oleh lembu. Inilah gua. Cuba teka siapa gua.

A) Pak Da Li
B) Kereta kuda ke 2
C) Buaya yang Pak Da Li nampak
D) kalo tak tahu sangat teka saja Pak Da Li

****

Betul kalu gua belanja naik Ultraman kat depan Syarikat Perniagaan Mesra kat kampung gua nuh. Gua belanja 3 'round'. Satu 'round' RM 1, tapi kena pakai syiling 50 sen. Kat situ ada tiga jenis. 4WD, kapal terbang dengan Ultraman. Tapi gua dengar muzik Ultraman palem sedap² mendengar. Dari segi pergerakan pula memang sah² ultraman yang pegang. Dia kona, peh! cecah lantai. Nak naik lu kena pegang kuat² sebab kalu jatuh dia takdak insurans.

12 comments:

HazirahMahadzir said...

hoh!
tak senonoh!
cuba la bagi habuan yg senonoh sikit wehh~

dah.
gua simpan jawapan tu!

ahaha~

Ahmad Azrin Aziz said...

lu asal mana eh??

o-y-e-t-t said...

nih ape nyer pesen teka teki nih??haram wa tak paham

Nuts@Kacc said...

gua bukan tak nk jawap...gua pasti jawapan gua betul...tak payah pakai talian hayat lagi, tapi...takat naik ultraman tu..gua sanggup la simpan jawapan gua tu..

~hahaha~...

paiseh said...

apa kes yg lu duk dendam sangat ngan pak da li ni??
dah dua kali jawapan tubik.. gua syak beliau la lu nak hantam nih.

apei said...

hadiah lu kurang menarik brader..

PenagihAyamGoreng said...

membazir je kalo aku jawab. huh!

Hidemichimomotani said...

Gua tak paham langsung soalan...tapi hadiah menarik!

cikin said...

Jawapan dia...

Lu penipu! hahahha
manade kereta kuda atas sungai.

adiah tu lu kasik jela kat cucu Pak Da Li. gua tak into sangat dengan otromen ni. kalau powerpuff girl ok gak. hahaha.

FarhanaLicious said...

hoh?
teka teki apa ni.
pelik aje.
hadiah wang tunai tade ke?

poyotito said...

teka teki pesen menda ni woi..!!

joE said...

jawapan gua b...