Sunday, October 18, 2009

Konsep, Pemikiran, Kepercayaan, Intifada, Ilmiah, Tahyul Dan Bidaah. Ini Semua Sangat Kacip Antara Satu Sama Lain.

Dasar pandang ke timur,
wawasan 2020,
Masyarakat madani,
Ada jentera ada kereta proton saga,
Islam hadari,
1 Malaysia,
rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Haram satu pun tak memberi impak positif dalam kehidupan gua. Makin kucar kacir ada le. Minyak makin tahun makin naik. Buat minyak baru konon nak jual murah. Tapi apa cerita minyak berat ke campur air longkang saja! Gampang betul! Rokok toksah nak kabor la. Sampai 3 kali setahun naik. Gua tengok perokok pun makin miskin. Ada sesetengah kes tu dah layak masuk dalam peratusan layak menerima sumbangan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat. Bab barang dapur pun naik melambung macam orang kedai meniaga nak pergi haji pagi esok saja. Bawang putih sampai RM 6 sekilo weh! Ni siapa nak jawab. Cilakak! siapa la memerintah negara gua ni. Level dia rendah sikit dari pemerintahan Adolf Hitler. Tak sabau pula gua nak bermigrasi ke Interlaken. heh!

10 comments:

HazirahMahadzir said...

hoh.
semoga berjaya lah.

Darkk said...

Gua pun nak bermigarasi lah. Ke Abu Dhabi.

macha_sezs said...

Esok kena tahan ISA jangan sebut2 nama aku.

♣haNie♣ said...

jgn x lepas kat imigresen..
udah la..

jo said...

kalo lu tak sudah bayar ptptn jgn harap la lu nak migrasi-migrasi weh..

Fadh said...

nie namanya rakyat didunggukan peribadi diutamakan!

Anonymous said...

GUA TAK PAKAI BWG PUTIH , GUA GUNA MAGGI SECUKUP RASA........JIMAAT//

@tune® said...

pindah nu york la plak

Liliyuli said...

meroyan kat sini xde sape dengar..picket la weh..hahaha

Nabil Fizri said...

tang itifado tu waa suke