Friday, November 13, 2009

Sukan Lasak Baru Yang Gua Ceburi. Lasak Tak Lasak Sangat Tapi Kalu Jatuh Tuh, Padu Juga Rasanya

Bermula hujung minggu ni gua macam jadi sibuk sikit. Gua sudah mempunyai aktiviti sukan baru. Lasak juga sukan ni. Tak sangka gua yang gua memang mempunyai bakat terpendam dalam sukan ini. Baru sekali gua mencuba, terus into. Kebetulan masa gua mencuba sukan ni buat pertama kali dalam hidup, ada beberapa musibat lain yang tahap profesional tengah berlatih sama. Secara tak sengaja pengurus deme tu ternampak gua sedang dalam aksi tersendiri. Apa lagi, terkesima juga deme tu menengok bakat gua

Minggu ni saja berpuluh puluh panggilan gua terima dari pasukan bertaraf antarabangsa. Deme ni memang memerlukan gua dalam sukan ni. Kebetulan lagi 2 minggu ada kejuaraan peringkat antarabangsa akan berlansung di Warsaw, Poland. Itu kucar kacir deme tuh cari gua. Ada satu pasukan ni 'offer' gua kontrak seumur hidup dengan gaji AUD 15000 sebulan belum masuk elaun rumah, elaun anak pergi sekolah, bini mengandung, tayar kereta pancit dan beberapa elaun yang tak berapa penting.

Bab penaja toksah nak kabor la. Pagi tadi Sinar Harian dari Malaysia kucar kacir talipon gua kabor nak taja gua. Jumlah tajaan cecah RM 1.2 juta juga untuk setahun. Dia nak suruh gua tepek perkataan "Sinar Harian : Cakna Komuniti Anda" dekat jersi gua yang belah depan paras dada. Malam tadi pula, gua nyaris pitam. Apa kes 'Carefree Pantiliner' nak taja gua. Gua lelaki weh. Mana ada seksyen mari bulan dalam kamus hidup gua. heh!


orang kampung gua panggil panggil 'sandboarding'
Beberapa saat lepas gambau ni dipetik oleh seorang jurugambar kelas kodi, gua tersungkur jatuh. kepala berat ke tertanam dalam pasir. Sumpah sakit. Tapi gua tetap menten macho. Makwe² omputih tengah tengok weh!

11 comments:

oyett said...

fakk!!!!!sand boarding....

paiseh said...

kemain ek lu skang eh...

jo said...

peh...terbaik...(part yang jatuh tu je la...)

apei said...

cilakak nampak mcm sedap ajer sukan ni.

lotikus disarimankan said...

bro,kasik lu jadi pelopor sukan ni la kat malaysia

kirim pasir sekilo nak buat ghumah

bokbon said...

kasi kirim minah saleh barang 2 3 orang..nak buat teman hidup. keh keh..!

♣ haNie ♣ said...

gmbr yg lu jatuh tertanam kepala tu xde ke..
wa teringin nk tgk..


hahhahahaa!

Nuts@Kacc said...

tgh terbayang muka lo terbenam dlm pasir sambil kaki tercacak kat atas mcm ceta katun tu...perghhhhh menarik...hahahhaha

macha_sezs said...

dah.dah.

balik mesia.

tak elok main pemainan mat saleh ni lama2.

@tune® said...

eecece

kepala lu xbalance kot...

nuyuljana said...

mantap!