Tuesday, November 3, 2009

Memang Tak Kena Musim Gua Punya Kemaskini Kali Ni. Tapi Gua Nak Juga Kemaskini Gaya Macam Ni.

gua dan keluarga di sini
Gua tahu, kemaskini gua ni menimbulkan perasaan dengki, jelek, membara, menyampah, choi, santau, ongbak, paranawei, tabligh, Drogba, kencing malam, tayar pancit dan banyak lagi perasaan yang huduh² menaip. Tapi gua nak tulis juga. heh!

Selamat hari raya aidiladha dan aidilfitri, selamat hari krismas, selamat tahun baru cina, deepavali, wesak, taik musang, cap goh meh, sumazau, gawai, salam satu malaysia, islam hadari dan kawasan sewaktu dengannya gua ucapkan dengan hati yang eklas dari kejauhan. Semoga senang² selalu hendaknya. Kita juga lihat ekonomi dunia sekarang semakin merudum. Lihat saja sudah beberapa buah bank di London bangkrap atas sebab tiada suntikan modal dari kera jaan. Gua juga berharap kedai runcit Shamsul depan rumah gua terus berkembang maju walaupun gua tahu anak dia tiap² hari kebas duit dalam laci buat pergi main game dekat pusat komputer berinternet. Tidak lupa juga kepada kedai air buah dekat melaka nuh. Gua harap semakin cemerlang dan terbilang, bukan tunggang langgang. Jangan duduk campur air paip sangat dalam gelas tu. Hilang habis rasa buah dia. Peh! macam ahli parlimen Interlaken la pula gua berucap. heh!

Kepada ayahanda dan bonda di kampung, semoga sihat senantiasa. Anakanda di sini sihat² saja. Cuaca pula nyaman² berjalan, makwe² pula memang sedap² memandang. InsyaAllah jikalau dimurahkan rezeki oleh Yang Esa nanti anakanda bawa pulang 2 3 orang. Yang pasti mata mesti biru! Baru omputih. Rutin anakanda juga sudah semakin berubah. Anakanda dah tak berapa into mandi pagi sebab cuaca dia memang menghalang anakanda berbuat demikian. Menurut sesetengah penduduk tempatan di sini, kalu anakanda buat juga, anakanda berkemungkinan terkena hypertermia. Buleh bawak maut mende ni kalu ayahanda dan bonda nak tahu. Nanti senang² ayahanda dan bonda BUZZ! la anakanda dekat Y!M tu. Hoh! macam anak yang soleh pula gua rasa.

Terakhir sekali kepada kawan² alam nyata, alam maya, atas talian, tepi tasik, dalam bilik dan di ruang tamu. Senang² lu orang datang le sini. Meh gua belanja ais kepal. heh!

Cilakak! dah masuk 8 hari gua tak pekena nasi sambil bersembang dalam bahasa melayu! Sape nak jawab weh?

12 comments:

Darkk said...

"Terkahir" apa?

Kirim kan gua sorang dua makwe oustralia.

Darab Dua said...

cilakak! gua dah lupa2 dah ejaan melayu betul. ahaha~

aaahh.. tak habis2 lu nk makwe ostolia! meh sini le

macha_sezs said...

hahahaha

sumpah gua baru tau lu punya muka jambu2 batu!

Nur said...

terharu sungguh ucapan untuk ayah bonda tuh. ape barang belanja ais kepal..wat sakit gusi jer..ahaks!

jo said...

jambu batu? keh.keh.keh..

tolong pos kan beruang koala untuk gua nes...teringin nak bela..

nuyuljana said...

apsal wa tak tau lu hensem?

ahahahaha

Nuts@Kacc said...

hehehhe..cute tu...

ermm 8 hari tak mkn nasi ya?...apa kata lu start tanam padi..kata berkebun kan..tanam belakang umah jee...lols..

susah2 pegi je china town..semua ada..

apei said...

berapa suhu interlaken sekarang weh?

mat mimpi said...

dah main dah ngan awek ausie? hahaa

cikhajar said...

hahahaha comel gak tuan empunya blog ni.....

uMi aishah said...

mekaseh mate,wa udah dpt poskad! koala tade ker? haha~

@tune® said...

boleh gua ongbak sama silambam lu x??
jeles tahap dewa nih...

meh balik mesia meh!!!