Wednesday, December 14, 2011

Hudud


Gua ni bukan jenis kutu sokong mana mana parti. Tak kira parti PAS, UMNO, BN, DAP ke ataupun partimah binti kasim sekali pun. Tapi gua kalu boleh nak tengok la parti mana yang memerintah tu buleh perintah dengan adil dan saksama. Amanah, tolong rakyat bukan tolong hulur duit dekat rakyat. Hulur duit ni budaya palem gua tak berkenan.

Ni video gua tengok tengah kecoh dekat fesbuk, tuiter serta mana mana medium internet. Kecoh betei, bukan kecoh runcit runcit. Memang kecoh lain macam juga. Jadi komen gua ringkas saja. Gua tak berpihak kepada mana mana parti, pihak atasan ataupun pihak bawahan. Lu orang nak bahan gua lu orang punya pasal. Jangan santau sudah, gua muda lagi ni. ha ha

"Pendapat gua, hudud ni hukum dari Allah s.w.t. Dia memang tak dok hudud PAS ke hudud UMNO ke hudud nik aziz ataupun hudud najip razak. Cuma yang gua nampak PAS ni dia cuba menjalankan hukum hudud. Tapi tak salah sebab dia cuba membawa hukum dari Quran. Lagi molek dari duduk ikut hukum oram kapir. Cubaan membawa hukum hudud ni hanyalah retorik politik PAS ke apa gua tak tahu lah kan. Tapi lagi molek la dari yang cuba menolak hukum Allah s.w.t. Yang gua nampak pula, kutu kutu yang tak tahu ni bukan main menolak lagi. Tolak tapi duduk diam ok lagi, tapi pesen tolak menghina pula. Apa gila terbongkok bongkok siang malam sembahyang tapi tolak hukum tuhan. Kalu tak tahu ni kena tanya alim ulamak, jangan main hina saja. Mende mende agama ni kalu tak kena cara boleh bawa ke terpesong akidah. Kalu malas nak tanya, duduk diam diam. Bukak kompiter main fesbuk. Apa pun gua tengok video ni agak melepasi batas. Kalu orang kapir yang buat video ni kita panggil deme tu tak hormat agama islam. Tapi kalu dah islam sendiri yang buat, kita nak panggil mende? Jahil buleh juga rasanya."

haish! macam macam juga negara najip razak ni.

4 comments:

@tune® said...

pesen ape lu pakai?
kene santau ke rajin lain amcam hapdet blog nih?

Darab Dua said...

ha ha! gua syak ada yg hantau santau belog! menaik lain mcm spirit menulis gua

foxychain said...

One day it will be implemented, InsyaAllah

Anonymous said...

hukum hudud pencuri kene potong tangan.. penzina kene sebat 100 kali... amacam ? ok jgk kan? bg sedar sket org...