Tuesday, December 13, 2011

Industri Pemakanan Negara Najip Razak

nasi dagang, nasi kerabu, nasi sup, nasi kukus, nasi beriani, nasi kandar, nasi lemak puyuh goreng, mee rojak, rojak buah, char kueh teow, kueh teow kung fu, sup belut, asam pedas pari, daging tetel, popiya rojak, colek perut, laksa penang, laksam, sate kajang, sate tak kajang, meggi ketam, pulut durian, pulut mangga, pulut ikan kering, pulut pagi, segala jenis kuih muih yang sampai gua sendiri tak tahu nama, durian, rambutan, rambai, nangka, mata kucing, pauh, salak, jeruk kelubi, jeruk pala, jeruk kedondong, jagung rebus, etak, kacang rebus, petai jeruk, ubi keling, ubi badak, Pizza hut, sikret resipi, KFC, McDonalds, tutti frutti, coconut shake, air tuak, som tam, keropok lekor, yong tau foo, roti telur, putu halba, putu mayam.

Peh! ini yang gua ingat, yang gua makan time tidur tu gua tak pasti la apa dia. Harapnya makanan makanan ni tak pupus bila gua pulang lagi sekali. Tapi kalu tanya budak budak bangfes, putu halba pun tak kenal! Memang tak buleh harap. Hafal lagu "lelaki seperti aku" buleh pula.

8 comments:

hanie said...

wa nampak colek perut. huiyoo.. sedap gila.

eh..wajar tak wa up kat twitter makanan2 ni utk tatapan harian lu kat sn? kg tepi tasik lu takde mende2 ni kann..ahahaha

❀aRaBeLLa❀ said...

sekret resipi lu x sebut memang wa sentap..hahaha

Darab Dua said...

@hanie
ha ha! mmg sedap lain mcm! aaah.. bubuh skang gua rilek2 lagi. sbb ari tu gua sebat makan king punya! ha ha

@arabelah
musti gua sebut. tp gua lupa mende nama menu gua makan tuh.

KoQ said...

air tuak pun telan? pehhh

Darab Dua said...

dekat kelantan nama dia air tuak, bahasa kebangsaan dia air nira. haa.. lu kena jln2 dekat negara najip razak. baru kenal. ha ha!

hanie said...

wa tak cakap nak letak skrg. wa tunggu time lu "mengidam" kahkahkahkah..

FarhanaLicious said...

hurm. gua memang lemah bab nama makanan, kuih muih dan buah buahan.

foxychain said...

Serati