Wednesday, October 15, 2008

Pengalaman pertama gua menelefon gadis tahun 1998

Minggu ni bukan cuti kelepasan am, cuti awam mahupun cuti hari raya. Tapi Noraini ( dekat² nama sebenar dah ni )tetap balik kampung. Tadi petang gua tengok abah dengan mak dia datang amik. Gua syak mungkin ada hal kekeluargaan tuh.

Untuk rujukan bersama, Noraini ni gadis sekolah gua yang gua tangkap cintan. Orangnya cantik. Kulit cerah, senyum manis, cakap pon lemah lembut tersipu sipu malu agaknya. Disebabkan gua duduk kelas tak berapa nak pandai, Noraini pulak duduk kelas agak pandai, maka program mengorat gua tak berapa nak jalan. Lagi satu hal yang memang gua tak setuju, sekolah gua ni cukup tegas bab percintaan ni. Tak urban langsung pengetua sekolah gua. Ada senior gua tuh kantoi surat cintan, ustaz Hisham baca pakai mikrofon kat surau masa takzirah maghrib. Peh! memang gerun la. Kalau gua kena kompem gua tarik diri dari sesi persekolahan.

Noraini ni memang menjadi rebutan jugak kat sekolah gua tengok. Ramai saja yang nak masuk line. Contohnya hafiz budak class pandai benar tuh, piji budak bola tampar, kamal bwp dan beberapa lagi kutu lain termasuk gua. Jangan tak tahu, ramai² kutu ni gua saja yang noraini layan. Satu hari sebelum cuti semester 1 tuh noraini pernah pass kat gua no telepon rumah kat gua. Dia cakap "senang² awak telepon la saya." peh! itu jam jugak gua cair, debor lain macam datang, mula kucar kacir tak tentu pasal. Masa tuh bukan zaman henpon lagi. Rumah gua pon takdak telepon.

Berbalik kepada cerita tadi. Dah Noraini balik kampung, gua mula jadi kucar kacir sikit. Makan gua mula tak berapa nak selera, main takraw pon gua lipat tak berapa nak tajam. Gua masuk bilik tv tengok. Tekan tv1, pastu tv2, tv3. Gua tukar pulak channel siam, siam 3 dengan 7. Cilakak! haram takdak 1 channel pon tunjuk muka Noraini. apa crita?

Itu malam gua nekad nak telepon Noraini. Gua setup nak telepon lepas isyak. Kena telepon malam, baru romantik gua ingat. heh! petang tuh gua dah start kutip syiling, pungut punya pungut dapat jugak 80sen. Semua gua kutip kt bilik member² gua kat bawah katil. Gua kalau scene tekel menekel gadis ni memang debor mari lain macam saja. Badan pon dia peluh tak kira situasi.

Saat yang dinanti telah tiba, debor gua makin kuat. Tangan gua pon sejuk lain macam saja. Gua angkat gagang tuh, gua tgk kat skrin tertera "sila masukkan syiling". Lantas gua masukkan 10sen. sambil tengok nombor telepon rumah Noraini kat buku 555 gua merangkap buku hutang dan buku telepon. tet, tet, tet,.. gua tekan satu per satu no rumah Noraini. Pastu bunyik plak, tutt tutt.. tutt.. tuutt.. heh! ini sudah bagus. line dah masuk!

"haa.. nak cakap dengan siapa?" tiba² ada suara tegas bunyik. peh! suara dia gua ingat lagi ganas dari ketua komando 69 angkatan tentera diraja malaysia tuh. Itu jam jugak jantung gua semacam nak gugur. Nafas pon tak berapa nak keluar ikut hidung , dok berat keluar ikut mulut dah. Mengah gua syak. Tangan gua tuh toksah cerita, gigil dari tadi. Nasib baik gua bukan dari kategori jejaka sawan.

Situasi gua yang kucar kacir tuh buat gua jadi auto jawab ini macam.
"Harap maaf. Nombor yang anda jawab tiada dalam perkhidmatan kami. Sila cuba sekali lagi. Terima kasih."terus gua letak gagang. Gua ingat nk buang saja telepon awam tuh.

14 comments:

Ojie said...

hehehe kata ganas..tp bab2 cinta kecut gak ek..hahaha..

xpe2 usaha tangga kejayaan..
btw, lu bdk mrsm ke?

alif-mikail said...

darabdua..
normal tu.. kalau koi le.. terus munyik suara pompuan.. tak pun mengilai je.. ahhahahahahahaha

biskutrajin said...

adoyai...pecah perot aku...

bWp?siaran siam?Mrsm beserian kah anda?

mrblind said...

noraini pass no tpn kat lu..tu dah kira bagus tuh..

fARHaNALiCiOus said...

aha. penakut~

DarabDua said...

ojie,
ganas level 5 beb!
mesti la gua kecut.
yah! gua produk mrsm yang tak berapa nak menjadi.
heh!

alif-mikail,
mengilai kan mau kna cop hantu.
haha~

biskutrajin,
gua mrsm belah pantai timur sket.

mrblind,
itu la! dia punya hepi macam dapat 10A PMR saja.

Farhanalicious,
bukan penakut. gua berat ke cuak saja.
haha~

alif-mikail said...

debor koi rase.. ehehe

Ojie said...

ohoo sekampung la kita tp gua produk belah2 utara sket..

.::c!kzUrA::. said...

hehe..klaka giler cite2 kat blog nieh...

1st time singgah ni...slm kenalan.. :D

cherrybomb said...

hoho.adakah noraini tu budak ukm skg?hahaha

poyotito's said...

HA HA HA!
gua pun pesen lu juga.
berdebor lain macam! tak talipon kang rasa nak talipon.
dah talipon taktau nak borak menda debor punya pasal.
cilakak betul!

nana said...

haha. apeke tak dibuang saje telepon awam tuh. gerenti ilang nebes. pakcik komando tu pun tak boleh kesan punyelah sape yang dok main2kan perasaan die.

DarabDua said...

alif mikail,
haa.. tgk lu pon debor.

ojie,
heh!
lu mrsm jugak ye!

.::c!kzUrA::. ,
salam knal.
senang2 datang la lagi.

cherrybomb ,
knal ko?
owh.. dok ukm eh?

nana,
ikutkan hati mmg gua nak buang.
kan nnt mane gua nak carik pablik nk kontek mak gua plak

Maisarah Khairi said...

HAHA,comel la lu ni.