Thursday, November 20, 2008

Apa Cerit Lu Malam Malam Layan Negaraku?

"Aku nak ko kilas semacam abang askar naikkan bendera masa hari merdeka. Tak laju tak pelan. Ngam dengan lagu." Kata Mat Li kepada gua. Gua itu jam memang cuak gila dah. Apa gila gua tak patuh perintah Mat Li. Seantero asrama tahu Mat Li ni perangai up sikit dari setan. Minggu lepas gua dah kena ong bak sebab ingkar weh!

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup
bersatu dan maju,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita
selamat bertakhta,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan.
Raja kita
selamat bertakhta


Gua mendendangkan lagu ini dengan penuh penghayatan sambil tangan gua mengilas kain pelikat sehingga menampakkan seluar pendek bola gua. Cilakak! Palat aa lu Mat Li. Malu gua malam tu depan kakak² tingkatan 3. Itu satu hal dah, tambah pula gua kena menyanyi atas kerusi pulak! Kan penyiasat persendirian upahan gua kasi tahu anak lu masuk skolah jenis asrama ni, gua cari la. Gua nak suruh merangkak secara mengundur pakai gigi! hah! padan muka! Baru tahu macam mana scene ragging asrama! Tak setuju benar gua pesen senior junior! Tak muhibah langsung

notadarabdua: semalam gua beratur nak cucuk duit kat ATM, tiba² gilang datang beratur belakang gua weh! Apa lagi, gua jadi debor secara automatik transmisi 5 kelajuan la. Cilakak! itu jam memang gua jadi tak keruan! Terpaksa gua buat² gaya nak transfer duit, kan kantoi le itu hari gua nak cucuk RM10 saja!

17 comments:

af [ R ] ed said...

gua dah link lu. lu nye regging ok lagi bai, scene gua cam palat, manarik bulu ari ari sesama rakan dgn objektif menigkatkan semangat setia kawan. kepala jobo tol senior junior! tapi itu jam, kene layan la bai, kalau x, sepakan percuma hinggap di perut.

cikhajar said...

maksudnya anak matli pon blajar sama kamu aaa erhh... ke salah...

DarabDua said...

afred,
peh! itu hardcore punya setia kawan
haha!

cikhajar,
salah. anda salah. tak kesah mana anak dia nk blajau. gua carik jugak!
heh!

hanis said...

makiah...
bahasa jiwa bangsa seh...

mrblind said...

ni kes lu nak balas dendam dekat anak mat li la ni..lu cari beb..hutang nyanyi lagu negaraku mesti dibayar..

cherrybomb said...

fuyoo.gilang lagi.
apa pesen lo sudah jatuh hati sama cewek cewek indon?hai hai salam perkenalan laa ado peluang tu.kan lu mesra alam.

Nuts@Kacc said...

nasib la aku tak pernah kene kes2 mcm ni...tapi rasanya..time aku sekolah dulu fr 5 pun takut ngan aku yg fr 3 ni...hahahha...
tiap kali aku lalu je..semua menikus dengan sore2 sumbang kat belakang.."weh2!diam la..hitler lalu"...wkhakahkahka

o-y-e-t-t said...

pergghhh....wa pun tak keruan kalu time nk cucuk duit kalu ade org yg wa kenal..memang paisey woo hari lu nnt

rahimin idris said...

ah, lu tak melawan!

.farah. said...

haha gua syak duit lu berkepok dlm bank.tp lu kedekut nk keluarkan kan? kan? hehe.

*ekceli gua pn same gak weh.agak2 dh tengah2 bulan, duit tinggal brape keping saje dlm bank.gua usha line dulu.agak2 xde org baru gua keluarkan duit.hee.tp selalunya rm20.

cikin said...

hahahha. sadisnya kena ragging. mujur masa aku skolah asrama dulu takde senior. :D

sultan said...

kalo seluar pendek tu xde kan senang skit angin nk masuk...

cikhajar said...

owhhh baru faham.. hekss tak baik berdendam laaaa dua.. nnt mana tau sepupu matli tuh cun gilers kalah si gilang.. mau nyer kamu nak bersaudara dgn beliau

@tune® said...

gua mmg xske senior...n gua xharap balasan mereka sukakan gua pon...

Dzulkarnain Mohamad said...

hahaha,
lu mesti tak sampai hati nak balas dendam kat matli waima kat anak dia. tu semua perasaan lu aje. kalau lu jumpa matli kompem lu ingat balik kenangan lu dgn dia. masa tu lu mesti nangis terisak2 depan matli sehingga matli terpaksa tepuk2 bahu lu untuk meredakan esak tangis..

DarabDua said...

hanis,
tak berapa nk jiwa dh kalu pesen lagu tuh.

mrblind,
hah! mmg gua nak carik nih!

cherrybomb,
gua kalu dgn cewek ni dia debor, mula la jd auto tak berapa nak mesra alam.

nuts@kacc,
uih, pesen senior takut junior pon ada ka?

oyek,
aaah.. lu keje gaji beriban lg mau tak keruan. lu cucuk la gaji sebulan! baru gegar.
haha~

rahimin,
gua dh melawan mggu lepas!
gua tewas bai!
heh!

.farah.,
lu transfer gua kalu. berkepok lah jdinya.
hahaha~

cikin,
hoh! lu jd senior ragging budak apa?

sultan,
takdak kalu, lama dh burung gua berterbangan.
haha~

atune,
ya! kita serumpun!

Dzulkarnain Mohamad,
aaah.. gua nekad! ilmu ongbak gua dh cukup nak balas dendam ni!

farhanaLicious said...

hahahaha!
kesian!