Friday, November 28, 2008

Gua Dah Rasa Semacam Ada Beberapa Pihak Mula Merusuh

Malam tadi gua bukak TV3 layan Buletin Utama. Gua dengan buletin utama ni memang kacip. Tiap² malam wajib pekena buletin utama. Layan berita baru la informatif komtemperori orang kabor! Jangan tak tahu kalu gua sedap² melayan buletin utama ni pastu ada musibat tukar TV711 nak layan komedi omputih yang haram tak informatif tuh, memang gua ong bak la. Sampai ada sesetengah kes tuh gua kena sorok alat kawalan jauh astro dalam kain pelikat. ape cerit?

Berbalik ke berita malam tadi, gua tengok ada berlaku rusuhan bersenjata di Mumbai. Peh! dia punya pengganas memang ganas! pegang rifle menembak secara rambang. Dah macam rambo pon ada. Gua syak nak jadi rambo tuh kecik² dulu, tapi dada tak cukup bidang, perut tak cukup petak. Ada satu lagi kes rusuhan di lapangan Terbang Bangkok tuh. Deme tuh dah berjaya menawan lapangan terbang tu dengan jayanya. Abis orang terkandas tak boleh balik kampung raya krismas, takpun raya haji. Gua ada dengar ura² berkata deme tuh nak bakau kapal terbang yang parking situ. Gilak ganas!

Itu jam jugak gua jadi teringat ada musibat yang pernah mengugut gua untuk merusuh kalu gua tak jawab tag. aaah.. cilakak! Ntah² rusuhan tuh memang dia punya kerja. haha~ Apa lagi, gua terus la settle hutang, kan tak settle gua punya blog kena godam pulak. Mana gua nak menconteng weh!

7 ciri wanita/lelaki idaman anda
-solid
-padu
-terbaik dari ladang
-kacip
-milo panas mesti ngam macam lori milo kasi free tuh.
-Bangun pagi gosok gigi
-makan baca bismillah

7 wanita/lelaki yang pernah anda minati sepanjang hidup
Aahh.. ramai sangat. Kan gua tulis kan, rosak keyboard pon tak abis lg.

7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati
Gua kalu keluar dengan orang pesen nih debor mula la datang tak tentu hala. Tindakan gua pon jadi tak berapa nak keruan, dok berat ke debor je. Tapi takda la sampai tahap gua jalan pon dengan tangan. itu dah bukan level tak keruan. itu gilak namanya. haha~

7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan pada pasangan anda
gua nak kasi, milo, susu pekat manis, air panas,gelas besar. Apa lagi, gua suh buat milo panas paling solid la. Tak solid kalu gua rejek dengan ibu kaki weh!

7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda
Gua nak bacakan tafsir² quran! biar cerah sikit hati tuh! amcam? islamik dak? heh!

7 rakan yang anda tag dan mahu mereka buat PERIHAL 7 ini
Gua tak into mengetag lagi nih. kan gua start layan scene mengetag, siap la. gua tag lu orang 3 kali sehari selepas makan! haha~

19 comments:

mrblind said...

hahaha..dah nak merusuh baru lu nak buat..apa-apa pun gua tabik kat lu..

Darab Dua said...

mrblind,
gua tgk itu berita terus ingat kat lu punya tag. gelak sorang2 gua itu jam. cilakak!
haha~

Antusabun said...

tang baca tafsir tu yang bikin syahdu tu. bapak la punya kreatif lu jawab tag ye...

FarhanaLicious said...

lu ade bakat jadi wartawan lah. kes kehilangan kucin gua tade orang nak selidik sampai sekarang. gua upah lu jadi wartawan, selidik kes kehilangan kucin gua. oke tak?

Firdaus said...

"..7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda
Gua nak bacakan tafsir² quran! biar cerah sikit hati tuh! amcam? islamik dak? heh!.." perhh cayalah bro!

Anonymous said...

"7 ciri wanita/lelaki idaman anda
-terbaik dari ladang"

eh lu ni citer ciri wanita ke lembu bro? hahahahahaa...

oyett said...

lu mesti sehat dan kuat kan sbb minum milo...wa hari2 togok red bull tak jadik merah pun...

KARKADEWA said...

nsb bek lu jwb tag...
buatnye enchik buta merusuh buat mogok lapar dpn rumah lu x ke haru...

Anonymous said...

wow!...1st time kome masuk sini.memang layan la blog demeh ni...

Wardrobe kita said...

Hahhahaaa....gila btl la...caya la lu..kepala otak lu aku rasa lu kombine ngan kepala lutut..sbb tu lu jadik gini..eheh,klaka..godam skek!

*aku nk g merusuh ngan bos aku nih.nk join!?

cikhajar said...

hahahaha apakahhhh???suke milo ehhh.... comei jeks..mcm budak2 kecik

hzrh said...

bai..gua nk merusuh neh!
gua bakar tv lu,takleh lu layan buletin utama..amacam?
muahaha~

hzrh said...

eh..gua tak kejam la..gua kasik diskaun,rimot je gua bakar..orite x?

@tune® said...

lu tipu ke?lu ckp umah lu bukan pesen letak kuali atas bumbung..apesal lak ade astro tuh???kate pakai ariel??

cehhhhhhhhhhhhh.........

Darab Dua said...

antusabun,
gua nak bagi gegar sket!

farhanalicious,
aaah.. tak nak gua.
gua tak gemar kucing.
haha~

apei budak kampung,
solid solid jugak,
islamik tak buleh letak tepi bai.

cikin,
terbaik dari ladang manusia weh!
haha~

karkadewa,
haa.. itu yang buat gua runsing,

benludin,
kasi la lu punya link!
makasih ya kerna mampir
haha~
gua selit indo sket

qaseh,
gua tak kombine weh!
kan kombine gua mula bijak tak tentu hala.

join lu merusuh dpt elaun dak?

this.is.not.me,
lu jgn merusuh lagi.
gua buat pelan2.
tag lu pjg weh!

atune,
ini rumah sewa gua weh!
rumah gua kt kampung nuh yg pakai ariel.

.farah. said...

ha tao takot kene rusuh.tp bagus juge lu ni kan.tade ngetag sesapa. *ayat baek kasi lu jgn tag gua.ehehe.

Wan Farhanim said...

'terbaik dari ladang' tu requirement utk segala jenis benda ko?hahaha

mart gee said...

aku pon sama gak
susah gila nk tgk berita
lambat turun kalu
mmg dpt tgk crita omputeh yg ada bunyi gelak kat blakang tu

Rajuna said...

ciri wanita idaman lu terlalu mahligai buat gua.
paling kuat pun gua cuma mahu mengahwini anak pak menteri.