Tuesday, December 30, 2008

Gua Cukup Tak Setuju Cikgu Sekolah Yang Pakai Modus Operandi Macam Ni. Gua Syak Buleh Masuk Kategori Kes Dera Dah

"Hari ni cikgu tak nak mengajar kamu. Cikgu nak kamu datang ke depan cerita tentang cita² kamu." Kata cikgu Kamariah kepada murid² kelas 3B. Hari ni cikgu Kamariah ganti cikgu Roslina selaku cikgu bahasa Melayu kelas gua. Katanya cikgu Roslina pergi klinik, demam.

Gua memang tak berkenan benar cikgu yang pesen pakai modus operandi macam ni. Malas nak mengajar la tu. Debor gua dah mari lain macam dah. Bukan sedap weh kena cakap kat depan² dalam kelas nuh. Silap cakap memang kena bahan. Tapi bab bahan memang gua into. haha! Itu jam gua jeling kat Budin yang merangkap ketua darjah kemain lagi auto senyum. Suka benar dia dapat pergi pungpang pungpang kat depan. Kena pula ketua darjah sekolah gua kena pakai tali leher kaler merah. Peh! memang hensem habis la. Nurul Najwa, gadis paling hit kat sekolah gua buleh cair.

Giliran Budin sudah selesai. Kemas benar ucapan dia. Dia kabor dia nak jadi juruterbang. Katanya nanti buleh pergi mana² secara percuma. Aaah.. gua dengar tak dengar saja, sambil² mata jenguk padang tengok kelas 3C tengah sedap layan Pendidikan Jasmani. Menangkap jugak PJ budak kelas 3C hari ni. Main bola. Yang perempuan main bola jaring. Semalam kelas gua punya PJ cikgu Yusof suruh kemas bilik sukan. Apa cerit weh? Budak perempuan kemain lagi sedap layan hoki. Cilakak!

Giliran gua pula. " Saya ingin menjadi seorang gabenor bank negara suatu hari nanti."

"Kenapa kamu nak jadi gabenor?" tanya cikgu Kamariah.

"Gabenor ni kalau sign kertas kosong pun boleh laku kertas tuh." gua jawab dengan tenang. Tapi debor pon tengah in.

"Hehehe... siapa cakap kat awak macam tuh?" Cikgu Kamariah tanya gua sambil² gelak sikit²

"Budin" Gua dah malu lain macam dah. cilakak! Itu jam jugak budak kelas 3B gelak kat gua.

"Budin tipu awak tu. Mana ada gabenor sign kertas kosong pun boleh laku." Terang cikgu Kamariah.

Gua tengok budin itu jam kemain lagi gelak kat gua. Panas sungguh gua.

**************

Tengah hari tu ada sampai berita kat telinga gua Budin balik sekolah tolak saja basikal sebab tayar basikal dia kena buang angin. Depan belakang pulak tuh. Kena tulah agaknya! HA HA~

29 comments:

mrblind said...

hahaha..dengan budin pun lu kena kencing..hahaha..gua tak habis gelak lagi ni..

FarhanaLicious said...

kesian lu. gua suka orang yang senang kena tipu neh. haha!

amirahsyuhada said...

wooo, susah juga rupanya bebudak nak kedepan yer, tapi sbb tulah kena biasa2kan, bukan pasal malas nak bagi kerja, tapi bagi kerja selalu pun mak ayah komplain, so kita asah lah dia punya bakat berucap..hehe. Tp cikgu kamariah tu tak patut gelakkan awak.

Ojie said...

hehehe itu pesen cikgu terpaksa ganti kelas cikgu lain..gua sgt2xsetuju cikgu yg selalu2 nk mc nih..sakit hati wooo

ms.eafatihah said...

memang bahan beb!itu budin punye beskal sape buat?ketulahan betol2 ke atau..
erm..curious

cikin said...

Ala gua tau. Lu bengang sangat dengan cekgu kamariah sebab bila lu bercakap je lu jadi bahan, bila bercakap je jadi bahan. Cuba kalau lu bercakap, semua awek² jatuh chenta kat lu, sure lu sayang gila kat cekgu kamariah. kan? kan? hahahaha.

this.is.not.me said...

apsal lu debor bro?takot nurul najwa tu kirim surat berbedak sama lu ke??ahaha~

KARKADEWA said...

ke lu yg majaal budin..?
papehal gua da tangkap syiok same itu nurul najwa...
haha...

antusabun said...

Haha..kelakar la pulak kisah lu kat skolah ye? PMR budin dapat berapa?

Hidemichimomotani said...

ganas2 ko pun kene tipu dgn ganasnya! Tahniah!

sultan said...

agaknye budin x penah rase kasut saiz 7 yg br lepas dikapur...

paiseh said...

cerdik jugak la lu duk kelas B..

erk.. cross-posting ke..?? hakhakhak..!!

tasikmerah said...

nasib baik la lu tak kata nk jadi sultan. ha ha.


.

.farah. said...

haha cilakak..ntah2 lu yg kasi beskal budin jadi cenggitu tak? elelehh..ngaku je la wei..lu balas dendam..hehehe..

gua bz gile..betol tak tipu.

makcik rokiah said...

hahaha..
besar tol pengaruh cBudin itew..

darkk25 said...

ah, lak..caye ngak ke budin tuh..

Anonymous said...

awk bkn duk hostel ke?
kenapa "budin" tolak beskal.
dari hostel, pegi skolah.. naik beskal ye?

-you.know.who.am.i-

macha_sezs said...

haha..
idrul nafis versi anda..
lalala~~

DarabDua said...

mrblind,
itu kali pertama dan terakhir gua kena dengan budin!

farhanalicious,
cilakak! kan lu kena baru sedap gua gelak!

amirasyuhada,
susah weh!
kan asah lebih besau2 gua dok pungpang2 buat reformasi.
susah jugak!

ojie,
cikgu pesen suka mc ni licik jugak kiranya gituh

ms,
hah! sendiri pikir.
haha~

cikin,
lebih kurang la.
asik budin saja feveret gadis.
ape cerit?

this is not me,
gua debor sbb kena pegi depan le!

karkadewa,
tak tahu la gua.
dia masuk sekolah sains.

hidemichi,
budin tuh cilakak sangat!

sultan,
gua syak tak pernah.
itu yg jadi berani tak tentu hala nk kencing gua.

tasikmerah,
itu cita2 ulung sangat weh!

farah,
dendam kena balas!
haha~

makcik rokiah,
dia ketua kelas, buleh la.

darkk25,
dia ketua kelas. gua tak percaya kan kena pukul pulak!

anony,
ini sekolah rendah gua weh!
hostel celah mana.
haha~

macha,
inrul nafis tuh sape weh?

cherrybomb said...

hebat cito2 zaman kecik...hehe...buleh la wi kertas kosong ko mung pahnih...heaven shopping!haha

@t00neY r00neY® said...

lu senang kene tipu yeh...haahah..ceh..

apei budak kampung said...

aduh bro.. kalau gabenor baca entri lu mesti dia pun gelak weh..

Faridz Yunus said...

lu punya cita2 mmg tinggi weh..

BudAk hijAu said...

lu kna tipu,pas2 lu k tipu cikgu pulak r...hampes lu!!heehheeh...

pandagumuk. said...

len kali original beb.

benludin said...

mmg lawok deme nih...haha

err...kome bkn Budin ye

one love said...

darabdua,
selamat tahun baru!
cikgu yang mendera itu cikgu yang best! hahahhahhhhahaahhaha!

aku tak ingat pun sapa cikgu cikgi aku.. haih

捡代码过日子 said...

EQ Plat EQ Gold Everquest plat Everquest Gold Everquest Plat EQ Plat EQ Gold Everquest Gold Everquest Leveling EQ Power Leveling Everquest Powerleveling EQ CD Key Everquest CD Key EQ CDKeys City of Heroes Influence City of villains infamy CoH Influence CoV Infamy City of Heroes Influence CoH Influence Cheap City of Heroes Influence CoH Power Leveling City of Heroes Power Leveling CoH PowerLeveling 网站建设 Buy CoH Power Leveling City of Heroes CD key CoH CD Key Cheap City of Heroes CD key 网站优化 City of Villains Infamy CoV Infamy Buy City of Villains Infamy Cheap City of Villains Infamy CoV Power Leveling City of Villains Power Leveling CoV PowerLeveling Cheap CoV Power Leveling City of Villains CD Key CoV CD Key Buy CoV CD Key City of Villains CDKey

捡代码过日子 said...

SWG Credits Star Wars Galaxies Credits Star Wars Credits Buy SWG Credits SWG Credit Star Wars Galaxies Credits Buy SWG Credits Cheap SWG Credits 网站建设 Star Wars Galaxies Power Leveling SWG Power Leveling Buy SWG Power Leveling 网站优化 SWG PowerLeveling Star Wars Galaxies Credits CD Key SWG CD Key SWG CDKey Buy SWG CD Key Warhammer Gold Warhammer Online Gold War Online Gold 网站优化 Warhammer Gold Buy Warhammer Gold Cheap Warhammer Gold Warhammer CD Keys Warhammer Online CD Keys Warhammer Power Leveling seo Warhammer Online Power Leveling War Gold AoC CD Keys Conan CD Keys Age of Conan CD Keys Conan Power Leveling age of conan gold Age Of Conan Power Leveling aoc gold AoC Power Leveling conan gold WOW Gold