Monday, December 8, 2008

Mende Tengah Sibuk Ni, Baik Jangan Dok Bercanda. Kan Ada Yang Kena Panah.

"Apek! kasi ketupat yang macam gua dok beli tuh 2 bungkus. Cargas sikit! Gua nak cepat ni" kata gua yang memang nak cepat.

1 2 minit lepas tuh apek datang. " Ini barang. lagi?" tanya apek kat gua. Sempat lagi tanya, bajet gua nak beli menda lain lagi la tuh.

"HOI! gua nak ketupat jenama adabi yang lepas rebus jadi besau! Potong dadu, makan cecah kuah sate tuh! Bukannya "Contton Bud". Sergah gua dengan volume 7/10.

"Tadi lu cakap nak Contton Bud." Sangkal apek tadi. Kenyataan nak kaver malu la tuh! Gua tahu sangat.

"Gua sebut ketupat! Bukan "Contton Bud". Lu amik ini contton bud, gua belanja. Sebungkus telinga kanan, lagi sebungkus telinga kiri. Lu korek telinga lu tuh kasi solid! Nanti gua jerit dari rumah lu buleh dengar!" Memang gua menyangkal balik kenyataan apek tadi. Sesedap rasa saja nak tuduh gua yang tersilap!

Nasib baik busur dan anak panah gua kena pinjam dengan rambo. Ada anak panah dan busur kalu, gua setting anak panah yang pesen buleh meletup tu pada busur kemas², gua tarik busur dengan daya tegang sehingga 37.5kg. "zaapp!" Bunyi gua melepaskan tali busur. "Kaabomm!" anak panah yang gua lepaskan tadi lepak tepat di dada apek. Kasar bunyi letupan tu.

Lain kali jangan bercanda dikala gua sibuk. heh!

11 comments:

@tune® said...

die apek lor..mane die leh paham ape lu ckp lor...

die bukan mau bercanda..kalau mau bercanda ditepian pasir ngan amoi die lg besh dr becanda ngan lu mau kene ong bak kang...

Nuts@Kacc said...

dah nama dia pun apek..sah la sound sistem problem..ada gak yg kene silambam ngan gua ni...

wehh!!..bila lak nk memasak kat umah gua ni..lama dah tungu ni..ketupat lemang tak siap lagi ni..hehehe(kan gua dah jnji nk book luu..)

darkk25 said...

lain kali antar sms delivery je kat apek tu

FarhanaLicious said...

kesian kat apek tu wo.
mau nya esok dia tutup kedai balik kampung.
huhuhu!

this.is.not.me said...

sabo bai..
lu pegi korban apek tuh,amacam?
ahaha~

macha_sezs said...

haha..
tak pasal2 apek tu kene tuduh bercanda..rileks bai~~

yanhashim said...

oh.bercanda di sini maksudnya bergurau ye.
ingat bercanda ria yang lain.
ehe

Afida Anuar said...

Erkk..kesian kat apek..Mebe de sound trouble kut... kut yer pun, kamu maaf je la dia, tak payah la nak panah dada dia dengan anak panah kamu tu.. gagagagaga.. eheh..

antusabun said...

Bunyi dekat nak sama la bro.. Hahaha.. Lu ong bak dia skali tengok apa macam? hahaha

cikin said...

kesian apek tu. dia tak bersalah la bro. gua syak lepas lu balik tu dia terus tutup kedai. hahahhaa..

teruterubozu said...

ghasenyer dah penah baca dah cita ketupat jadi cotton bud ni. tak ingat blog sapa..tapi memang sama lah citanyer.kat ending kot yg lain sikit...