Wednesday, March 25, 2009

Tak Berapa Buleh Menaip Ni. Dia Berat Ke Nak Menampo Saja

Lu pernah tak nak update belog dilarut malam macam gua sekarang ni, tapi tangan belah kanan lu tekan papan kekunci tangan belah kiri lu pegang 'ridsect'. Alah.. mende yang tekan keluar racun tuh. Gua panggil dia 'ridsect' saja. Tapi gua tengok yang ni tinnya kaler biru. Jenama pula 'Shieldtox'. Cilakak punya nyamuk. Tak berapa mujarab 'ridsect' ni. Gua baru saja lepas me'ridsect' tapi dia sedap² pula terbang depan muka gua. Ape cerit? Kurang ajau benar dah nyamuk² zaman sekarang. Tak hormat gua sebagai manusia langsung! Yang macam pening² nya gua sekarang. Hidu banyak sangat bau 'ridsect' gamaknya.

*****



Tinggal 3 hari dan beberapa puluh jam lagi weh! Gua jadi terkinja kinja pula. Tak sabau pun ada. Tapi terkinja kinja tu mende?

20 comments:

@LiYaNNuaR ツ said...

uiks... mujur lu pening brooo... bantai lu komaaaa... naya tuh... keh keh keh... aisehh... 3 ari lagik?? wa suda mau kendurikkk... takkan mau kendurik gelap2 gulita... pengantin dlm gelap2 takpe le kan... dorg mmg le suke gegelap camtu... ahaks!!

A said...

laaa.. kenapa lu tak menaip dalam kelambu.. ke lu bakar kelambu sebab seekor nyamuk?

Wan Farhanim said...

ahahhaa.aku pun gitu jugok.semo alat penyembur serangga tok kiro brand gapo panggil ridsect jah..;P

hzrh said...

ewah..kemain lagi lu up video skrg eh..ahahahahahahah~~<--gelak tak berapa baik..lalalal~~xD

Jay Harun said...

terkinja-kinja itu dia berat ke scene tergedik-gedik. bukan tergedik-gedik secara total, tapi masih dalam kategori tergedik-gedik. ini definisi mengikut kefahaman aku la. harap jangan terpengaruh sgt.

Nuts@Kacc said...

dulu2 ada sorang kawan keh ni kabo,..klaau nyamuk bnyk dtg ke aok ni sbb peluh aok masin..ala mcm binatang kat utan tu cari air garamm..mcm tu gak la nyamuk..apa kata aok ridsect je badan aok tu..takat penin2 tu ok lagi..aok buat je ricsect tu mcm minyak wangi...heehehehehe...

jo said...

nyamuk betina tu brader...
saje dtg nak bermanja-manja...
mintak die dtg waktu lu bergelap nanti la weh..

hanie said...

lg 3 ari jek weh..
kang terlepas lak saat2 yg d tunggu tu...

**mesti lg byk nyamuk nt..hahahah**

Fadh Rahman said...

lu citer pasal earth hour tapi lu guna ridsect apa citer bro...lu pun nak join menipiskan lapisan ozon ker?

Darab Dua said...

Aliya,
uik.. lu jgn. koma kalu sapa nk hapdate belog gua?
haa.. pengantin mmg sesuai scene gelap2 nih!
haha~

AAA,
molek jugak menaip dalam kelambu.
kena tutup skali dgn kompiter gua la gamaknya.

Wan Farahanim,
hahaha.. jo lodos

Hazirah,
gua IT okehh!
hahaha~

PAG,
owh.. gitu kah maksudnya.
gua main petik saja.
macam sedap2 menaip perkataan tuh!

Nuts,
Kan keh koma sapa nk dtg melawat kt ospital?
aok kena dtg bwok bunga dengan buah tgn.
amcam?

Joe,
haa.. lu pandai.
kalu gua sumpah dia,
silap2 jd gilang!
hahaha~

Misz.hanie,
jgn terlepas weh!
terlepas kalu, gua santau lu.

Fadh,
haaa.. ini satu hal.
gua dh stat salahkan nyamuk ni.

Liliyuli said...

terkinja-kinja tu ibarat ninja turtle mempertahankan diri..huhu

hari-hari aku derma darah kepada nyamuk..haih! aku tak rela ahh!!

kalo aku ada magic dah lama aku lenyapkan nyamuk di muka bumi..

jo said...

wah..
jadi gilang pula...
sekali nak sumpah jadi gilang, terus jadi rosnah mat aris baru lu tau..haha!

Darab Dua said...

joe,
jgn dok sebut sgt rosnah mat aris tuh. rosak selera makan tgh hari gua weh! lauk ketam dgn udang hari ni lu tau!

StingRay said...

cuba sambil sembur tu ko nyalakan api....

baru true...!


ala..macam dalam cita omputih yang main sembur-sembur api kat alien tu....

tasekM said...

terkinja-kinja tu mcm ada kerengge dlm seluor. hahaha...


.

cikhajar said...

hehehe nak promote.. ceewahhh meh laa tgk picture kitorg grad kt jpn.. meh2 ramai2 kalo mau cuci mata..

@tune® said...

terkinja tuh ninja la...

cube lu tampor nyamuk tuh?

ape perasaan die?

Anonymous said...

terkinja-kinja tu ialah menari dengan kain pelikat di majlis joget lambak heheheheheeh.

Anonymous said...

tunggu la bila lu dah bergelap nanti...maskot earth hour tu dtg beramai-ramai!

Anonymous said...

terkinja² tu macam rancangan ninja warrior kat tv tu. best wooo layan kinja² tu.hahahhaa.