Monday, April 20, 2009

Kehilangan

Di bawah sinaran saya tenggelam dalam lamunan.
Melangkah masa lalu yang enggan saya tinggalkan.
Menangis bersama titis hujan yang berjatuhan di jalan.
Saya hidup hari ini dengan jiwa kemarin.
Melangkah ke depan dengan hati tak yakin.
Masih ingin mengingkari.
Ingin berlari pergi, ingin berhenti sampai di sini.

Saya benci kehilangan.
Dia yang pergi tanpa ucapan,
meninggalkan banyak jejak kenangan yang terlalu penuh untuk saya simpan sendirian.
Saya benci kehilangan,
Menyisakan begitu banyak tangisan dan sebongkah hati yang terluka oleh perpisahan.

Saya benci kehilangan.
Benci karena harus belajar melupakan.
Benci karena harus kuat berjalan sendirian.
Tanpa teman.

***

Cermin mata hitam gua telah selamat hilang. Gua tak pasti, keciciran, dikebas sang penyangak atau orang dadah. Ntah² gua sedekah kat brader minta sedekah tepi jalan pun gua tak pasti. Tapi bergaya kalu orang minta sedekah tepi jalan pakai. Mari sikit pendapatannya.

Gua jadi malas nak menulis. Malas untuk berfikir. Malas untuk melangkah. Gua cenderung untuk tidur, bila lapau gua bangun dan menapau saja.

Gua rasa semacam nak pergi tikam nombor juga. Untung² gua dapat beli cermin mata baru. Aaaahh, entah² kereta sukan berkuasa tinggi pun lepas!



gambau ini gua petik 4 tahun nan lalu

22 comments:

hanis said...

kini tinggal sejarah....
kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

kucing kuku hitam said...

alamak dah x ehsem la ko pasni tanpa cermin mata itam tu..ehehehe

miSz.haNie said...

nk kene panah petir g tikam nombor??
hahahahahaha

HazirahMahadzir said...

takziah la bro..

T__T

jangan risau..
patah tumbuh,hilang berganti..

pehh!

Fadh said...

usah ditangisi kehilangannya...keluarkan duit beli yang lain

ceh...gua ingat lu xinto jiwang2 nie...hilang spek pun siap wat ayat2 cintan...klau hilang awek, mau banjir kawasan umah lu he he he

mrblind said...

tragedi tu..dah 4 tahun pakai..cari bomoh la weh.

@tune® said...

puitis syahdu

sabarla..setiap pertemuan ade perpisahan walaupon tanpa redha...

ayat lu: telah "selamat"hilang..
kite doakan cermin mate lu slamat je ye

joE said...

gua rasa macam nak rejam aje lu ni..teremosi pulak gua baca...

Hidemichi said...

perghh...cermin matahari lu ala The Matrix ler...

apei said...

oo mcm cemin mata gua yang pecah masa jatuh basikal dulu..

Aku... Dia... Kamu.. said...

Puisi lu gua bagi kredit! Tapi cerita dibawahnya buat gua rasa cam nak cepuk sedas dua!!

macha_sezs said...

wahahaha..

ade seni kejiwangan lu bro~

paiseh said...

pat tahun dah out tu det sangat.
bali baru je. baru ranggi macam Bestagi.

antusabun said...

Takpe. Lama-lama sok spek tu datang balik kat ko.. jangan risau

makcik rokiah said...

kenduri arwah jgn lupe jemput noh..

FarhanaLicious said...

memang musim orang hilang barang kot. gua pun baru hilang mp4. sedih tahap gaban kalah nih

cikin said...

dah dekat ujung bln ni. memang elok sgt la timing spek itam lu hilang. gaji nnt bli je yg baru. heheh.

mejastudy grr said...

dulu ada satu masa highway plus tu tengah sibuk repair2 perbesarkan jalan. ada satu patung putih pakai speck hitam.

kadang2 aku susah nak pastikan tu kau ke tu patung. wkakakak

StingRay said...

hehe..lawa no pelawat aku dapat...


8989

mat mimpi said...

8345.tikam. plat moto wa

BudAk hijAu said...

jom g beli baru kat down town!! :D

raffsien said...

salam, tumpang lalu jap...

hebat puisimu itu...
"sebongkah hati yang terluka..."

:)