Wednesday, April 1, 2009

Sekadar Menyampaikan Secebis Amanah Dari Seorang Sahabat

Assalamualaikum w.b.t,

Kepada semua pengunjung blog ini, saya Rahimin bin Ismail mewakili encik darab dua ingin menyatakan di sini bahawa bermula dari 26 Mac 2009 yang lalu beliau tidak akan lagi mengemaskini blog beliau untuk tempoh 40 hari. Hal ini kerana beliau telah menyertai kumpulan tabligh untuk menyebarkan idealogi tabligh di Pakistan. Jika sebelum ini beliau menyatakan beliau agak anti persatuan tabligh, tetapi tidak dinafikan sebenarnya beliau telah lama terjerumus ke dalam industri tersebut.

Untuk pengetahuan tuan tuan dan puan puan sekalian, penyertaannya ke Pakistan adalah untuk mendapat tahap tertinggi dalam level kumpulan tabligh. Beliau telah berlepas ke Pakistan semalam iaitu pada jam 8.35 malam menaiki pesawat MAS. Wajahnya agak ceria bilamana hendak menaiki pesawat. Mungkin terlalu gembira kerana dapat menaiki pesawat. Mengikut pengalaman saya berkawan dengan beliau, beliau memang agak teruja kalau berbicara tentang kapal terbang. Sehinggakan ada suatu petang tu, beliau tersengih sorang sorang setelah melihat kapal terbang di langit.

Tambahnya lagi, beliau akan cuba sedaya upaya untuk mencuri peluang mengemaskini blog ini sepanjang pemergian beliau ke sana. Katanya tempat beliau akan pergi tidak mungkin mempunyai sebarang jaringan internet. Hendak ambil wuduk pun dah kena bertayamun. Apatah lagi nak bermain sistem pesanan ringkas dengan sahabat di Malaysia.

Jadi untuk tempoh 40 dari hari ni, saya mendapat kepercayaan dari beliau untuk memegang penuh kontrak mengemaskini, membalas komen, menjawab salam gadis gadis dari blog beliau. Jika tuan tuan dan puan puan mempunyai sebarang pertanyaan dan kemusykilan, boleh la mengajukan persoalan kepada saya untuk saya lanjutkan kepada encik darab dua melalui surat.

Sekian, terima kasih.

Rahimin bin Ismail

9 comments:

af [ R ] ed said...

dah 2 blog wat posting yang sama dow! ini ciri2 april fool ke hape ?

hanie said...

nih buat lawak april fool secara berjemaah ke weh..
haihh~~

Anonymous said...

tah. penoh ciri2 keaprel-foolan!

mrblind said...

nampak sangat april fool ni..

Jay Harun said...

yo lah tu!

Firdaus said...

gua dapat menghidu satu penipuan..

jo said...

lu jd tabligh ka?
lu ingt gua pecaya?

StingRay said...

haha....april fool ni stail pipiyapong tahun lepas nih.....


kumprinx lak ke new zealand tahun lepas.....

ahhhh....aku nak ke botswana lah...


hahahahaa

@tune® said...

hihi...
happy tabligh
smoga dapat haji yg mabrur