Thursday, May 7, 2009

Langkah² Hidup Yang Semakin Pantas, Perlahan Itu Satu Opsi, Berhenti Itu Adalah Kerugian

Gua akan mengerjakan ibadah larian hari sabtu ni di salah sebuah pulau yang agak komersial kat semenanjung ni.Larian meliputi hutan, kemudian belok ke pantai, kemudian masuk hutan balik. Jarak dia jauh tak jauh sangat, dekat tidak dekat sangat. tapi kalu berjalan ramai² tu dah buleh bawak bergaduh dia punya berebut air tuh.

Tapi sejak akhir² ini gua punya rutin harian macam lari sikit dia punya 'tune'. Tak macam kehidupan hari² kebiasaan gua. Gua bangun di pagi hari, pekena roti canai dengan milo panas. Kalu gua into berat sikit, gua pekena lontong. Selaku penduduk di benua asia, gua pekena nasi sebagai makan tengah hari. Kalu makan KFC, nanti ke tuduh barat pula.

Masuk petang gua lepak² depan TV. Pekena cerit lagenda merah putih. Macam celaka! berhantu cerit ni weh! Gua jadi melekat nak tengok. Padahal tak sedap pun. Abis cerit, kalu rajin gua pekena cendol makwe dekat masjid open. Ada juga sesetengah kes kelopak mata gua ni macam ada peti ais,berat dia lain macam. Gua tido le! heh!

***

Cilakak! punya gaya hidup! macam mana gua nak habiskan larian 21 KM sabtu ni weh?


kalu gua main jalan potong kantoi tak ni?

20 comments:

nuyuljana said...

first!

siyes la ko layan merah puteh?

hahahaha!

Darab Dua said...

nuyuljana,
gua layan weh!
itu jd jogging gua ntah kemana!
cilakak!

k.e.r.i. said...

lu naik je gunung tu.

mrblind said...

stamina brader stamina..ada jugak yang pengsan ni..hahah

HazirahMahadzir said...

pihak penganjur pn dh tau modus operandi lu..nk potong jln jgn sebarangan wehh!
ahaha~

apei said...

brader, lu dah pikir abis ke nak join 21km ni?

hanis said...

jalan potong???
aku org petama mengaduuuu

@tune® said...

stakat lari jer 21km..kalau berenag 210k..lu leh sapai filipina dr tioman..

jupe sane weh!!!

jo said...

haha...
nak berlari-larian pula.gua br nak invite lu join gua ke mana-mana.tapi malam jumaat kang baru gua bleh kompem nak ke mana la...

af [ R ] ed said...

jgn risau.

lu pekena buku cerita arnab dan kura kura.

mesti lu dapat ilham cam mana nk perabih larian 21 KM nih. hahahaha

macha_sezs said...

buleh try la bro..
cuba dekat golf tu.
mungkin bole....
.
.
.
.
mungkin la...

Kek Keju said...

ape kate lu purak² sakit perut masa diorang nk start larian? agak² 2jam lu lepak dlm toilet, lu basahkan badan sket kunon² berpeluh, pastu lu lari la ke garisan tamat.hahahah.

amacam bernas tak idea gua?
selamat bro!

Hidemichi said...

cer tunggang kuda laut, agak laju tak?

mat mimpi said...

gudlak weh! apa2 update benda yg best k

paiseh said...

gagah lu.. asik join ektibiti lari2 je..
sape lak artis kali ni..??

miSz.haNie said...

igt kn join aktivit lari b*gel kat johor tu..
hahahahahahahahaha!!

Fadh said...

ha ha ha gua harap lu berjaya menamatkan larian...bukan menamatkan riwayat lu he he he

FarhanaLicious said...

mesti lu minat tgk anggun tu kan. pastu sakit2 ati dengan june. haha

John Iverson said...

Tioman run... hehehe... good luck!!!

BudAk hijAu said...

best gile kot!
lu berjaya tamatkan x...?
jgn ckp pancit di tngh jln!hahaha..