Friday, June 5, 2009

Antara Scene Paling "Rare" Dalam Kamus Hidup Gua Dan Member Gua. Tahan Bas Tepi Lebuh Raya Utara Selatan Yang Menghala Ke Utara.



Sedap² gua tidur, tiba² bas yang gua naik tadi berhenti. Gua dah jadi auto senyum sebab gua syak dah sampai Kolumpo. Gua bangun tengok, peh! apahal berhenti kat tepi jalan ni. Gua dah mula tuduh pemandu bas kene sembelit. Tiba², "Bas rosak, kita tunggu bas ganti datang ambil." Jerit pemandu bas jenama KKKL. Manis² juga muka dia itu jam. Apa gila dia nak tunjuk muka garang, Kan tak pasal² kena pukul dengan penumpang.

***
10 minit kemudian;

"Bang, Ada kosong tak? Nak tumpang 2 orang je ni. Bas kami rosak. Kitorang nak kejar 'flight' ke India jam 3 petang ni." Pinta gua dengan muka manis² meminta. "Boleh la" jawab pemandu bas yang ada tulis "JB-KL". Ntah mende jenama bas tu gua tak tahu. Gua main tahan saja. Asal berhenti. Mula² gua tahan van, tapi haram tak berhenti. Memandu dengan gaya sombong saja.

Sumpah! gua tak kencing brader pemandu bas tadi. Memang betul kejau "flight" pukul 3 petang ke India. Tapi yang kejaunya member gua saja. heh!


19 comments:

loti mukhtar said...

leh kim salam kat selman khan ini mcm

sharamli said...

india ke bangla?

bokbon said...

lu tak ikut sekali pegi india ke?

hzrh said...

apesal muka dua insan itu perlu ditutup????
hehe~

StingRay said...

ko tahan pakai betis ke beb?

macha_sezs said...

bukak sikit baju.bia nampak ketul2 tu..baru la awek2 nak berenti~

Firdaus said...

teknik lu tak kena ni..

hanie said...

ko tayang bulu kaki tepi jln ek..
sb tu dpt tumpang..
hahahaha!!

nuyuljana said...

hehe.

cmne ko tahan bas?

aku syak mesti bas akan berundur kalau ko tahan pakai peha!

;)

Anonymous said...

naik bas jenama2 kodi jd mcm ni la...

jo said...

eleh...
main lari-lari dekat johor pon baru skang nak hapdate..cet...
apahal macam putus cinta jek gua tgk org dlm gambar tu??

joegrimjow said...

haha
sabo je laa

@tune® said...

berkejaran ke INDIA??

naik bas jer sapai India..xyah nk kejar flight

Sharif John said...

Kamu ke mana ni bro?

Fadh Rahman said...

ha ha ha lu tlg kabor ke member lu tue...kim salam bebanyak he heh e

paiseh said...

ada ke flight alor star-mumbai??

Anonymous said...

Maaf mencelah.
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

View Profil: Rantong™

hanis said...

muka mu time tu kompem ala kulit bewok tebalnya...

Darab Dua said...

loti,
boleh saja

sharamli,
india weh!

bokbon,
dia gerak dulu. gua gerak kapo terbang lain.

hazirah,
nanti dia minta gua royalti. lu nk tlg bayau?

stingray,
gua pakai telinga.
amcam?

macha,
peh! gua tak ketul macam lu weh!
heh!

apei,
lu ada teknik baru ka?

hanie,
cilakak! tuduh gua macam tu pula.

nuyul,
pandai lu!

hide,
gua dah insap dah naik bas jenama ni.

jo,
gua tak jadi lari2 dekat johor weh.

joe,
gua sabau dah tu.

atune,
mana buleh naik bus sampai india.

john,
jalan2 melihat alam je bro.
hehe~

fadh,
baikk.. menurut!

paiseh,
tadak weh!
lu kena mari melaka, pehtu trn kl pula.
haha~

hanis,
gua tenang weh!