Tuesday, June 30, 2009

Hasil Bila Lu Mengerah Tulang Empat Kerat Sampai Jadi Tulang 18 Kerat. Dia Punya Letih Lain Macam Mari. Tapi Hasilnya Memang Auto Senyum


Setelah 8 bulan 3 minggu mengerah tulang empat kerah, akhirnya gua berjaya membeli sebuah catamaran. Gua beli yang "seken hen" saja. Apa gila lu nak beli yang baru dalam kedai berhawa dingin tuh. "Seken hen" pun harganya sudah USD 380 000. Yang baru kalu buleh cecah USD 130 00000. Cilakak! Banyak pula kosong kat belakang. Gua terpaksa berjudi sampai ke Macau nak kumpul banyak tu weh!

Haa.. Ni gambau tengah auto senyum setelah mengharungi 10 jam pelayaran percubaan dari Koh Samui ke Pulau Perhentian. Sebelah gua tu Puan Elizebirth. Yang belakang kamera ni Encik Robert, merangkap pemilik catamaran sebelum gua. Gua singgah kat Pulau Perhentian 2 3 hari. Sempat la juga jenguk² orang tua di kampung. Sabtu ni gua nak meneruskan pelayaran ke Pulau sipadan, jenguk makwe² orang putih 2 3 hari, gua sambung pula ke kota kinabalu. Naik gunung kinabalu dengan catamaran ni buleh ke? heh! Pehtu gua nak pergi ke Pilipina pula. Untung² dapat jumpa makwe cerita Pangako Sayo tuh.

Ciri² ringkas catamaran gua :


stereng dia ada 3. 2 di luar 1 didalam. Baru tak berebut dengan kawan².


Meja nak melepak petang². Sambil pekena goreng pisang dengan menyendol sedap juga jadinya


Buleh mandi air panas weh kat sini! Siang malam mandi air laut buleh jadi garam le gua nanti!

Perhatian untuk gadis²: kalu lu orang nak ikut gua buleh roger² gua. Pakej belayar bersama sama gua ni bukan senang nak dapat. haha~

13 comments:

fatt said...

hah..wa org pertama komen ke?
lu ni kalu cerita je mesti nak up..
leh test drive catamaran lu tak?
pinjam setahun dua ke? hehe~

Darab Dua said...

fatt,
carga lu mengomen!
buleh le lu nak test drive.
stereng dia banyak.
haha~
moh polo gua ke sipadan!

HazirahMahadzir said...

DD..kite kawan kannn??
kannnn??
lu kan AJK PBB...gua pulak Setiausaha..bulih la kann..


ahahaha~

Izreena Halim said...

fuyohhh.. bleh g perhentian hari-hari
blergh..

@tune® said...

aiseh...
sib baik gua mabuk laut..
kalau x...bikini yang gua beli da gua pakai dalam cataraman lu!!!

paiseh said...

tiba2 gua rasa nak jadi gadis.. hahahahhaa..!!

mrblind said...

cilakak..bukan gadis takde can ke woi..

Kek Keju said...

gua pnjm buat pegi hanimun nanti buleh tak? hahahha..

famia said...

Eh, naik bot tak payah pakai jaket oren tu ke?

Aku... Dia... Kamu.. said...

I nak itut abang hensem lar....bleh x? (baca ngan nada paling manja yer)

nuyuljana said...

hye abang.

hahaha..!!

BuahKranjiDalamPerahu said...

siut tul, gua bar berangan nak beli bot enjin sangkut..lu memang true sailor..salute..gua pipe still lu bro...

haNie said...

bergambar dh sudah..
jgn lupe pulang balik..
hahahahaha!!